مقالات برندینگ پزشکی

  • 5344
  • 48 مرتبه
  • یک شنبه 08 بهمن 1402

فالوآپ بیماران توسط پزشک یا کلینیک به چه معناست؟

فالوآپ بیماران توسط پزشک یا کلینیک به چه معناست؟

فالوآپ بیماران به فرآیندی گفته می‌شود که در آن پزشک یا کلینیک پس از مراجعه اولیه یا اقدام درمانی، برای بررسی وضعیت سلامتی، اثربخشی درمان و حمایت از بهبودی بیمار، به طور منظم از بیمار خود باخبر می‌شود و با او در تماس است.

روش‌های فالوآپ:

1. تماس تلفنی:
   - پرسنل کلینیک با بیمار تماس می‌گیرند تا پیشرفت درمان و وضعیت سلامت او را مورد پرسش قرار دهند.
   
2. ملاقات‌های حضوری منظم:
   - تعیین وقت‌های پیگیری حضوری برای ارزیابی پیشرفت فیزیکی و پاسخ به سوالات احتمالی بیمار.

3. پیام‌های الکترونیکی و پیامک:
   - ارسال پیامک یا ایمیل‌های خودکار برای یادآوری زمان دارو و وقت‌های مراجعه پیگیری.

4. استفاده از برنامه‌های موبایلی:
   - استفاده از برنامه‌های سلامتِ متصل به کلینیک برای ثبت علائم حیاتی و گزارش وضعیت.

5. سیستم‌های پورتال بیمار آنلاین:
   - بیماران می‌توانند از طریق سیستم پورتال خود به نتایج آزمایش دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز سوالات خود را مطرح کنند.


مثال‌هایی از فالوآپ:

- یک بیمار که تحت جراحی آپاندیسیت قرار گرفته، باید پس از ترخیص، دو هفته بعد برای چک کنترل وضعیت زخم و هفته چهارم برای ارزیابی نهایی به پزشک مراجعه کند.
- یک بیمار مبتلا به دیابت که داروی جدیدی مصرف می‌کند، هر ماه توسط پزشکش مورد پیگیری قرار می‌گیرد تا میزان قند خون او کنترل شود.
- پس از یک جراحی چاقی، بیمار را باید ماهانه برای بررسی کاهش وزن و تنظیم برنامه‌ی غذایی مورد پیگیری قرار داد.

تاثیرات فالوآپ بر رضایت بیماران و افزایش درآمد پزشک یا کلینیک:

افزایش رضایت بیماران:
 فالوآپ منظم نشان‌دهنده مراقبت و توجه پزشک به سلامتی بیمار است. این کار باعث می‌شود بیماران احساس کنند به آن‌ها اهمیت داده می‌شود و این موضوع می‌تواند منجر به افزایش وفاداری بیماران شود.

کاهش عوارض و هزینه‌های بعدی:
 مراقبت‌های پس از درمانِ مؤثر می‌تواند از عوارض پیگیری و درمان‌های اضافی جلوگیری کند که در نتیجه به نفع سلامت مالی هر دو طرف (بیمار و مراقب) است.

توسعه کسب‌وکار:
 رضایت بالای بیماران و تجربه‌های مثبت می‌تواند به تبلیغات دهان به دهان و افزایش تعداد مراجعات جدید منجر شود.

ساختاردهی به زمان پزشک:
 با داشتن برنامه مشخص برای پیگیری، پزشکان می‌توانند عملکرد بهینه‌تری در مدیریت زمان خود داشته باشند و در نتیجه افزایش پذیرش بیمار را تجربه کنند.

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.